2017年11月14日 星期二

自以為是既外國人

外國人教育,強調獨立思考。每逢見到D外國人指出亞洲人行差踏錯,都好似未見先審覺得一定係亞洲人錯咁。呢D祟洋光環同埋一味仰慕人,真係描繪出亞洲人溫馴的一面。你去外國玩,如果外國人就黎話你做錯,一般亞洲人既性格,好容易就會龜縮。

係紐西蘭,我同同學放學經過地盤工地。工地棟起左一塊塊鐵板去圍住工地,阻攔途人走入工地範圍。於是我地行出馬路。點知個地盤工人就黎話我地唔應該行出馬路邊緣,應該沿住佢設條路,兜地盤工地外圍行出去。我有個同學,就叫佢周瑜啦。佢女仔黎,言行舉止都好禮貌,但就係有時太禮貌,係呢D情況搞到大伙兒理虧。勁蛇龜果下令人側目。

地盤工人好兇咁斥責我地。於是我話:「喂大佬,你應該棟個牌出黎,指示人點行。」個工人見我地亞洲人溫馴掛,好戰咁話:「我地一早放左個指示板係果度」。佢一指—嘩,大佬,九公里咁遠,搵鬼睇到。但周瑜已經馬上超級蛇龜,立刻話:「我地既錯。(My bad)」。果下我真下,正所謂輸人唔事陣,你有理無理向人認衰仔,想兜都兜唔到。有時我真係好忍受唔到人,係又認錯,唔係又認錯。

做人要有底線。我地一班同學去第個城市玩,坐巴士。上巴士之前要排隊。架車一黎,我捷足先登已經排到第二個位。排我前面有個洋女子,有理無理已經上左車。我叫齊我8個同學,叫佢地一齊上車。因為我手上拎住既係俾8個人入座既登車券。我見司機係度安排D人放行李,就叫我D同學上左車坐住先。

就係呢個時候,後面兩個洋人好心心不憤。佢話:「你可能唔知登車程序。你要等個司機檢查左你張登車券先可以上車囉。」我心諗,個洋妹一支箭沖上去果陣唔見你講。我話:「但佢(洋女子)已經上左去。」佢話:「佢上去唔代表咁樣係做得岩。」好。程序上既野我犯左慣例,我跟番。我叫番哂我D同學落黎。

但跟住佢唔妥既其實係另一樣野。佢唔鋸我一條友,排左隊伍第二位,但係就班哂8個人過來。我想問,如果係一對夫妻排隊,個老公排住隊,老婆去廁所,個老婆返番過黎,佢有冇權去跟番佢老公一齊上車呢?果兩個洋人當下係憑感覺討厭我地八個人一齊上車。但係個原則唔係取決於有幾多個人上車啵,兩個又好,八個又好,登車券上面寫左8個人,就係8個人一齊上車。唔通你拎住一個人既登車券,我話你整係上半身可以上,下半身要等埋後面果個人上左先可以上?

不過你可能會話,登車券只係訂明8個人均可以係車上佔一席位。但佢無話當其中一個人排左隊,就等於佢代替8個人拎到揀位置既優先權。咁呢樣野,佢又冇諗到咁深入。如果佢有諗到點反駁我,我倒會欣賞佢。弊就弊左,佢地連自己個立論都唔清楚。憑感指控我地8條友湧上車欠公德心,但係佢講唔出錯個地方係邊。就係呢種無力感。好多人連對錯都分唔清。但係西方人,有理無理扮左岩先,亞洲人?有理冇理認左錯先。做人唔可以未見官,先自動投降懺悔認罪。但轉過頭來又要埋怨投訴,呢D叫做懦夫囉。道歉唔係大哂,唔據理力爭就係戇居,人地或者會可憐你,但係絕對唔會尊重你囉。

沒有留言:

張貼留言